„FÉNIX”, Zariadenie sociálnych služieb Levice má vypracovaný Krízový plán pri riadení činností zameraných na predchádzanie vzniku a šíreniu Covid-19, resp. iných prenosných ochorení zo dňa 11.03.2020 v štruktúre nasledovných bodov:
- Účel a záväznosť krízového plánu
- Krízové riadenie
- Interný krízový tím
- Činnosti krízového tímu
- Systém komunikácie
- Informačná povinnosť zamestnancov
- Preventívne opatrenia
- Riadenie rizík
- Krízová komunikácia
- Všeobecné usmernenia zamerané na osobnú prevenciu
- Všeobecné zásady pre prevenciu vzniku a šírenia respiračných vírusov
- Pravidlá prevencie a kontroly infekcií a špeciálne opatrenia v prevádzke
- Organizácia návštev v prevádzke
- Organizácia odborných procesov v prípade karantény
- Organizácia obslužných činnosti
- Organizácia starostlivosti o zamestnancov a ďalšie osoby podieľajúce sa na starostlivosti
- Prijímanie nových zamestnancov
- Prijímanie nových klientov
- Validácia krízového plánu a validácia organizačných aj odborných postupov
- Záverečné ustanovenia.
Krízový plán obsahuje prílohy:
- Príloha 01: Terminologický slovník
- Príloha 02 Záznam o preventívnych opatreniach
- Príloha 03: Dokument postupu k riešeniu udalosti výskytu koronavírusu
- Príloha 04: Psychologické intervencie
- Príloha 05: Záznam o prevencii a dezinfekcii a dezinfekčných opatreniach v súvislosti s opatrovaním
- Príloha 06: Záznam o prevencii a dezinfekčných opatreniach v súvislosti s upratovaním
- Príloha 07: Zoznam vecí zamestnanca v službe
- Príloha 08: Sledovanie prijímateľa sociálnej služby (Sledovanie príznakov u klienta s podozrením na infekčné ochorenie horných dýchacích ciest (chrípka, COVID-19 ...)
- Príloha 09:Výber činnosti v krízovom riadení
- Príloha 10: Plán reprofilizácie lôžok
- Príloha11: Postup k dočasnému opusteniu zariadenia
- Príloha 12: Odporúčania k príjmu prijímateľa sociálnej služby do zariadenia sociálnych služieb
- Príloha 13: Záznam o mimoriadnej udalosti
- Príloha 14: Protokol o obmedzení
- Príloha 15: Požiadavky na osobné ochranné pracovné pomôcky (OOPP)
- Príloha 16: Odporúčaný postup pre poskytovateľov sociálnych služieb, vyššie územné celky a obce pri realizácií dočasného pozastavenia poskytovania sociálnej služby vo vymedzených druhoch sociálnych služieb s ambulantnou formou sociálnej služby (externý dokument, MPSVR SR)
- Príloha 17: COVID-19 Kontaktný formulár (externý dokument, RÚVZ)
- Príloha 18: Epidemický plán
- Príloha 19: Krízový jedálny lístok
- Príloha 20: Ranné a večerné sledovanie zdravotného stavu u PSS
- Príloha 21: Menný zoznam zamestnancov zariadenia „FÉNIX”, ZSS Levice
- Príloha 22: Štatút krízového štábu zo dňa 06.03.2020
- Príloha 23: Metodický pokyn OSV ÚNSK na plošné testovanie zamestnancov a prijímateľov ZSS na ochorenie COVID-19 (rýchlotest)
- Príloha č. 24: 14 dňová rezerva OOPP
S krízovým plánom pracuje ustanovený interný krízový tím, ktorý pravidelne zasadá. Členmi IKT sú:
- riaditeľ, vedúci IKT
- vedúci opatrovateľského úseku, zástupca IKT
- vedúci ekonomického úseku
- vedúci prevádzkového úseku
- vedúci sociálneho úseku
- vedúci stravovacej prevádzky
Zo stretnutí interného krízového tímu sa vystavujú zápisnice. Záznam o preventívnych opatreniach sa dopĺňa aktuálne každý deň, alebo podľa potreby. Prílohu č. 05 a 06 Záznamy o prevencii a dezinfekčných opatreniach kontroluje vedúci prevádzkového úseku a vedúci opatrovateľského úseku.
V prípade vzniku mimoriadnej udalosti sa vypĺňa záznam o mimoriadnej udalosti. Protokol o obmedzení sa vypĺňa len pri individuálnom obmedzení v zmysle Zákona o sociálnych službách č.448/2008 Z.z. v ZNP, ktorý sa netýka všeobecného zákazu návštev a opustenia zariadenia prijímateľov sociálnych služieb, ktoré sa môže vydať najmä na základe odporúčania MPSVR SR, RÚVZ a NSK.
Do krízového plánu sú denne dopĺňané aktuálne údaje, zahrňujúce najnovšie nariadenia, opatrenia, usmernenia, vyhlášky, zmeny a postupy, vydané kompetentnými orgánmi a inštitúciami SR v dôsledku meniaceho sa vývoja situácie v Slovenskej republike.
Krízový plán a prílohy sú k dispozícii všetkým kontrolným orgánom v zmysle legislatívy SR.